‘ON THE MOVE FOR SOCIAL INCLUSION’
ERASMUS+ PROIEKTUA
C5 MOBILITATE BIRTUALA – PENAFIEL, PORTUGAL

KA229 ‘On the move for social inclusion’ BIRTUALKI Penafielen, Portugal, 2021eko apirilaren 12tik 17ra.

Azkenean, Portugalera bidaiatzeko ordua iritsi zen, baina, zoritxarrez, Covid-19a ere gure bizitzetan agertu zen, Penafielen, Portugalen, gure truke- eta prestakuntza-plan guztiak nahasiz.

Portugalera bidaiatzea ezinezkoa zenez, proiektuaren luzapena eskatzea erabaki genuen, aurrerago bidaiatu ahal izateko itxaropenarekin, eta, bitartean, urrutiko harremanak izaten jarraitu genuen.
Bestalde, egoera horrek berrasmatu egin gintuen, egoera berriari irtenbide berriak bilatu, eta aukera eman zigun gure sukaldeetan Gabonetako menu bat egiteko Oinarrizko Lanbide Heziketako ikasle guztiekin gainerako nazioarteko ordezkaritzetarako, zein Google Meet bidez emititu genuen. Horrela, proiektuari bizitasuna ematen jarraitu ahal izan genuen eta, aldi berean, ikasle gehiagok parte hartu ahal izan zuten, horrela proiektuari zabalkunde handiagoa emanez, proiektuaren helburu nagusietako bat baita.
Garai hartan, Portugalera bidaiatu eta han denok elkartzeko itxaropena geneukan. Baina patua apetatsua izan zen. Pandemiak eragindako egoerak, hobera egin beharrean, okerrera egiten zuen egunetik egunera, eta arriskuan ikusten genuen Penafielen topo egitea. Beste luzapen bat eskatu behar izan genuen, posible zen azkena, mugikortasuna gauzatu ahal izateko itxaropenarekin. Baina, egoeraren bilakaera ikusita, berriro berrasmatu behar izan genuen, Portugalera bidaiatu ezin izateko aukera gero eta argiagoaren aurrean, eta, ezin ginenez geratu Penafiel eta Portugalgo inguruak ezagutu gabe, mugikortasun birtuala gauzatu genuen apirilaren 12tik 17ra bitartean. Mugikortasun horretan, bertako kulturaz, ohiturez, gastronomiaz, arkitekturaz, museoez, parke tematikoez, historiaz eta abarrez gozatu ahal izan genuen.
Zorionez, eta gauza guztiek alde ona dutenez, modalitate horrek, mugikortasun fisikoarekin alderatu ezin den arren, aukera eman zigun mugikortasun horretan sartzeko Oinarrizko Lanbide Heziketako 1. mailako ikasle guztiak eta aldi horretan praktiketara joan ez ziren 2. mailako ikasleak, bai eta aurreko mugikortasunetan parte hartu zuten beste ikasle-talde txiki bat ere.
Beraz, proiektuak izan zuen hedapena eta inpaktua mugikortasun fisikoarena baino askoz handiagoa izan zen.
Lehenik eta behin, 'Escola Secundária de Penafiel' ezagutu genuen, gure anfitrioien ikastetxea. Ikastetxeko ikasleek grabatutako bideo batekin erakutsi ziguten, eta zuzendariak bertatik agurtu gintuen.

Ondoren, bideo batzuen bidez gidatutako bisita kultural birtualak jarraitu genituen. Oportorekin hasi ginen, non Sé de Porto katedrala ikusi ahal izan genuen, Avenida dos Aliados; Bolhão Market, Torre dos Clérigos, Praça dos Lede, Jardins do Palácio de Cristal, Mirante do Douro, Palácio da Bolsa, Museu da Alfandega, bere zubi ospetsuak, 'World of Discoveries’ museo interaktiboa, Klerigoen eliza, Duero ibaia eta Dueroren beste aldean dauden upeltegiak, Vila Nova de Gaian, Paço de Sousako monasterioa, etab.

Guimarães hiria eta bere inguruak birtualki ezagutzen jarraitu genuen, nazioarteko ordezkaritzetako ikasleek eTwinning eta beste sare sozial batzuen bidez elkarreraginean ziharduten bitartean.
Beste bisita batek Quinta da Aveledara eraman gintuen, inguruko ardoak eta beste gutizia batzuk ekoizten dituen baserrira.
Penafielen bisita birtuala ere ikusgarria izan zen, bere gune historiko eta komertzialarekin, Penafieleko udal museoarekin, bere txokorik xarmangarrienekin eta abarrekin.

Amarante izan zen gure lagun portugaldarrek prestatu ziguten beste ezusteko bat. San Gonzalo zubia, San Gonzalo komentua eta eliza, Solar dos Magalhães eta Casa de Pascoaes dira erakutsi zizkiguten lekuetako batzuk.

Bisita birtual horiekin tartekatuta, ordezkaritza bakoitzeko ikasleek proiektuaren helburuekin lotutako zenbait gairi buruzko bideoak aurkeztu zituzten.

Bestalde, ikasle portugaldar eta italiarrek hainbat musika obra interpretatu zituzten.

Eta irakasle portugaldarrek jaki portugaldar tipikoak prestatu zizkiguten.
Jarduera eta bisita horiek guztiak oso interesgarriak izan ziren, hainbat jardueraz tartekatuta zeuden (Kahoot-ak, etab.), eta azpimarratzekoa da ikasleok eta irakasleok asko gozatu genuela gure lagun portugaldarrek antolatutako jarduerez; izan ere, ahalegin, dedikazio eta irudimen handiz jakin zuten zoritxarra aukera bihurtzen ikasle askorentzat, bestela ez baitzuten aukerarik izango Portugalgo kultura ezagutzeko.
Eta Covid-19k baldintzatutako azken mugikortasun birtual honekin 2018an hasi zen proiektu fantastiko honi amaiera eman behar izan genion. Ibilbide luze horretan, gazte askok (eta ez hain gazteek, irakasleen kasuan) Europa bateratu batez gozatu ahal izan dugu, eta, aldi berean, balio kalkulaezineko balore batzuk garatu ditugu, bestela nekez jasoko eta zabalduko genituzkeenak.

Erasmus+ programari eta Europar Batasunari eman digun aukera eskertzea besterik ez zaigu geratzen. Lagun handiak egin ditugu bidean, leku ikusgarriak ezagutu eta gozatu ditugu, kultura desberdinak eta aniztasuna herrien eta pertsonen arteko lotura-elementu bihurtu dutenak, eta Europako herritar gisa hazi egin gaitu.

BETI ARTE LAGUN MAITEOK!